Betaling
Smileyphone.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og PayPal. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Smileyphone.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Levering
Smileyphone.dk efterstræber at afsende ordrer indgået før kl. 12:00 samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter. Smileyphone.dk leveringstid er 10 – 14 dage. Der kan gå op til 3 uger såfremt varen er i restordre.
Smileyphone.dk sørger for levering med PostNord. Rettidig levering forudsætter at PostNord overholder deres egne leveringsbetingelser på op til 5 arbejdsdage pr. forsendelse samt levering 1 gang om ugen hos modtageren. Opstår der forsinkelser hos PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen.
PostNords kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Smileyphone.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (over 5 arbejdsdage – se PostNords leveringsbetingelser) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Smileyphone.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNords målsætning om op til 5 arbejdsdages levering pr. forsendelse.
Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med PostNord.
Reklamationsret
Smileyphone.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Smileyphone.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Smileyphone.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Smileyphone.dk
Møllehaven 44
3550 Slangerup
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Smileyphone.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke
følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på pa@smileyphone.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme som i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.